Skip to content
    CALS
CALS

Hrvatska zajednica za strane jezike

  • Početna
  • O nama
    • Što je CALS?
    • Upravno vijeće
    • CALS povijest
  • Novosti
  • Aktivnosti
    • Hrvatski za strance
    • Erasmus +
    • Akreditacija kvalitete
    • Zakonski okvir
  • Kvaliteta
    • EAQUALS
    • ZEROJ
    • CALS Akreditacija
  • Članstvo
    • Statut
    • Punopravni članovi
    • Pristupnica za škole
  • Kontakt
Postani član
    CALS
CALS

Hrvatska zajednica za strane jezike

Zašto su škole jezika ključne za cjeloživotno učenje?

Igor Lukic, June 24, 2025August 9, 2025

U vremenu kada se cjeloživotno učenje sve više prepoznaje kao društvena potreba, škole stranih jezika zauzimaju važno, a često i podcijenjeno mjesto u tom sustavu. Njihov doprinos nije samo obrazovni – one su prostori razvoja, otvaranja prema svijetu i građenja mostova među ljudima.

polaznici i nastavnica na tecaju stranog jezika

Učenje stranih jezika pozitivno doprinosi dobrobiti pojedinca u svakoj životnoj dobi.

Jezik ne učimo jednom – učimo ga u ciklusima

Za razliku od formalnog obrazovanja koje ima jasno određene etape, učenje jezika prati životni ritam pojedinca. Djeca uče prve izraze, studenti usvajaju stručnu terminologiju, odrasli se pripremaju za rad u inozemstvu, a umirovljenici traže mentalnu aktivaciju i društvenu povezanost. U svakoj od tih faza, škole stranih jezika nude pristup prilagođen potrebama pojedinca.

Učenje stranih jezika pridonosi dobrobiti pojedinca u svakoj životnoj dobi.
Multiracial senior and young business people with working inside home office – Focus on old woman face

Fleksibilnost i raznolikost programa

Škole jezika često su prve koje odgovaraju na nove potrebe tržišta rada i društva:

  • uvode programe za migrante i povratnike,
  • razvijaju brze i specijalizirane tečajeve (npr. za zdravstveni ili IT sektor),
  • nude nastavu u različitim oblicima – od individualne do grupne, od učioničke do online.

Upravo ta pedagoška i organizacijska fleksibilnost čini ih ključnim akterima u cjeloživotnom obrazovanju, posebno kada formalni sustav to ne može pravovremeno omogućiti.

Škole stranih jezika nositelji su pozitivnih društvenih promjena.
Škole stranih jezika nositelji su pozitivnih društvenih promjena.

Učenje jezika je ulaganje – osobno i društveno

Poznavanje stranih jezika nije samo tržišna prednost. To je i ulaznica u međukulturni dijalog, pristup znanju, građansku participaciju i kulturnu razmjenu. Učenje jezika razvija empatiju, kognitivnu fleksibilnost i osjećaj pripadnosti svijetu.

Zato je važno da škole jezika budu prepoznate i podržane kao dio sustava cjeloživotnog učenja – ne samo kroz deklarativna priznanja, već i kroz zakonske, institucionalne i financijske mjere koje ih osnažuju.

Zajednica koja čuva vrijednost jezika

CALS okuplja škole koje vjeruju u moć jezika – ne samo kao sredstva komunikacije, već i kao sredstva osobnog rasta i društvenog razvoja. Kroz standarde kvalitete, razmjenu znanja i zagovaranje promjena, zajedno gradimo prostor u kojem cjeloživotno učenje jezika ima čvrstu podršku i jasno mjesto.

Cjeloživotno učenje nije samo opcija – to je naša zajednička odgovornost. A škole jezika već su tu, spremne dati svoj doprinos.

Škole stranih jezika cjeloživotno učenješkole stranih jezika

Post navigation

Previous post

Raniji članci

  • Zašto su škole jezika ključne za cjeloživotno učenje?
  • Hello world!
  • Working from home
  • Increase Focus With Music
  • Allowing Hobbies at Work

Raniji komentari

  1. A WordPress Commenter on Hello world!
  2. Ada Jones on Why Colleagues Matter
  3. Mike Williams on Why Colleagues Matter
  4. Mia Davis on Why Colleagues Matter
  5. Ada Jones on How Much Caffeine Is Too Much

Arhiva

  • June 2025
  • April 2024
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022

Kategorije

  • Gospodarstvo
  • Hrvatski za strance
  • Iz tiska
  • Nastava
  • Osiguravanje kvalitete
  • Razvoj
  • Škole stranih jezika
  • Tehnologije u nastavi
  • Vijesti
Izmijeni
  • O nama
  • Kontakt
Izmijeni
©2025 CALS